Menu Menu
HET KOOR

Het Goois Ouderen Koor, waarom is het zo leuk?

Ons koor bestaat uit circa 50 enthousiaste leden, allen 55-plussers, die graag willen zingen. De sfeer is gezellig en sociaal; we leven mee met het wel en wee van alle leden. Binnen het koor zijn hechte vriendschappen ontstaan.

Repetities
We zien met veel plezier uit naar de wekelijkse repetities, want we vergeten tijdens het zingen altijd even onze dagelijkse zorg en gaan na de repetitie weer met een prettig gevoel naar huis. De repetities vinden plaats op woensdagmorgen in de Grote Kerk op de Kerkbrink in Hilversum. De locatie is voor iedereen bereikbaar, of het nu met het openbaar vervoer is of met de auto. Dat de repetities en optredens overdag plaatsvinden wordt zeer gewaardeerd.

Repertoire
Het repertoire is divers: musical, operette, klassieke en religieuze liederen. We zingen in het Nederlands, maar ook in het Duits, Engels, Italiaans, Latijn en zelfs Russisch. Ook al spreken we die talen niet allemaal, zingen lukt wel. Een greep uit ons repertoire.

Geschiedenis
Het Goois Ouderen Koor is in 1975 opgericht. De heer Peter de Boorder was de dirigent en wel tot ieders plezier. Zijn motto was “wat zeep is voor je handen, is zingen voor je ziel”. En dat is volkomen waar, vinden wij. Hij werd ernstig ziek en in die periode is Paul Delcour wel eens ingevallen. Na het overlijden van Peter werd Paul de vaste dirigent. In februari 2012 is Paul opgevolgd door Alexandra d'Espinoza.

Dirigente
Alexandra d'Espinoza is onze dirigente. Met haar enthousiasme en ongedwongen manier van doen weet zij de vier stemmen tot één geheel te laten klinken. Op piano worden we begeleid door Annet Kloppert of Hans Rikkert de Koe. Lees meer over de begeleiding.

Optredens
We worden zo’n zes tot acht keer per jaar gevraagd om op te treden in ouderencentra en verpleeghuizen in Hilversum en omstreken. We vinden dat erg leuk om te doen, zeker als we zien dat mensen ervan genieten en sommige liederen uit volle borst meezingen. Onze dirigente Alexandra dirigeert en leidt de liederen steeds in met een leuk verhaal of grapje. Door met elkaar mee te rijden is er nooit een probleem om op de locatie te komen.

Wilt u meezingen?
Nieuwe leden zijn natuurlijk welkom. Die nodigen we dan ook hartelijk uit om mee te komen zingen met een paar repetities. U proeft dan zelf al gauw de prettige stemming die bij ons heerst. Het is niet noodzakelijk dat u muziek kunt lezen. U kunt zich aanmelden bij Inge van der Panne: ivdpannegoote@gmail.com.

Wilt u meer informatie hebben over het Goois Ouderen Koor, neem dan contact met ons op.